Resor. Utåt och inåt

Resor. Utåt och inåt

lördag 2 april 2011

Nu är det nära...

Lördagkväll nu... Åker i morgon bitti, dock bara till Stockholm. Vidare mot USA på måndagmorgon i ottan. Så morgondagen ska ägnas åt att organisera ihop oss, sista detaljerna, knyta samman. Kanske behöver Cia hjälp med nåt också... som att packa, städa eller laga mat. Eller bara vara "ångestakuten" åt varandra...

Jag började dagen med en sovmorgon... för jag låg och trillade runt i sängen till typ 4 i morse.. (vet ni hur tidigt tidningen kommer förresten? Kl. 03...! stackars tidningsbud) så jag lyxade till mig och sov ända till 09.00, hade nog sovit längre om inte min älskling pussat mig på kinden. (läs slickat hela armen och ansiktet tills jag vaknat så hon ska få gå ut och pinka. Jo, det är en hund :-)

Efter morgonpromenad och frukost så åkte jag med Alma, älsklingen alltså,  till Morjärv hos hunvakterna Gunilla och Göran. Tänk att det finns så fina människor som ställer upp och tar hand om henne så länge. En stjärna i himlen ska dom få av mig! Alma verkade direkt ha jättekul med Skrållan, hennes "lillasyster" (en tik från en senare kull). Lite misstänksam var hon då jag skulle åka och ville inte ens ha en levergodis. Men hundar har inte nån vidare tidsuppfattning, så i hennes lilla värld är jag snart tillbaka...(säger jag för att döva mitt dåliga samvete.. he he..)

Sen blev det middag (igen!) i Böle - mitt andra hem - hos syster och svåger. Och så det vackraste och mest kärleksfulla man kan ge till mig... En Anita-Semla...! Hembakad, hemgjort mandelmassa och äkta grädde... tacksamt tårögd och mätt åkte jag därifrån.  (får klimatkompensera det med en långpromenad i Sthlm i morgon!)
Installerade även skype på deras dator så vi ska kunna ha videosamtal när jag är borta.

Så istället för att sitta här så ska jag packa klart! 

Packad??







...ett litet klipp så jag själv ska kunna se min Alma om jag börjar längta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar