Resor. Utåt och inåt

Resor. Utåt och inåt

fredag 29 april 2011

Miami

Fin Boardwalk utmed stranden i Miami
Så vi tog oss till Miami igår då... sista turen med bilen, ca 45 mil. (Förutom i morgon då vi kör till flygplatsen och lämnar den). Känns lite konstigt att vi faktiskt gjort 600 mil och att det gått så bra! Trodde att det skulle kännas mycket längre.


En vanlig vy. Lägg märke till flugskitarna på vindrutan.
Det var svärmar i vissa områden mitt i Florida
och det lät som att det regnade ibland...ghaaääää, äckligt!




Ibland blir det spännande då det är 5-6 filer. Som mest tror
jag att det har varit 7.
Det är då vi älskar vår GPS!


Å varmt är det också. Typ 35 grader
Men inte inne i bilen tack och lov


Vi hyrde solstolar nedanför hotellet, precis vid havet. 25 dollar skulle dom ha för två stolar och ett parasoll. Å då var det med rabatt. Men efter förhandlande så blev det 15 dollar. För en timme. För sen skulle de stänga och låsa in stolarna. Jag rörde mig inte ur fläcken på en timme. Jag låg upp hela hundringen.

Dyrt och vackert.
Efter den intensiva timmen (som blev lite längre, för vi badade i det ljuuuuuvigt varma vattnet) så gick vi hem (tänk att ett hotellrum blir hem så fort man ställer in väskan där:-) och piffade lite och tog en promenad till downtown. Där alla hippa människor är. Och så vi då. Vi hade piffat för lite...

Mycket att titta på. Gick in i en butik och tittade... kläder som kostar några normala månadslöner och passar en 30 kilos människa. Expediterna ägnade mig knappt en blick. Jag gick fetbort. Ser nog fattig ut också eftersom jag inte vinglar omkring på ett par skyhöga pumps.

Fick en bra beskrivning av alla plastikopererade människor här: "Vissa är så lyfta att det ser ut som att de ler. Som att de är lyckliga hela tiden- men inte har nån aning om varför"

Men jag känner  mig lycklig inuti. Syns kanske inte på utsidan. Men jag går stolt med mina platta skor, min amerikanska fluffiga mage och min billiga, barmhärtigt luftiga outlet-klänning. Har njutit av god mat, varma kvällsvindar på en uteservering och kallt vitt vin. Tittar och förundras. Njuter av att vara här och vill tillbaka, men bara som åskådare till det här plastiga livet, där snyggast vinner.
Vi hittar ett stort träd mitt i alltihopa och jag vet vart jag hör hemma :-)


Cia kollar ett stort träd mitt i centrum
och fotar orkidéer som växer på stammen.



I morse var det upp igen och nu tog vi en promenad mot South Beach. Vi hittade jättefina solstolar och tänkte att det här blir bra! Men det blev det inte. 100 dollar skulle dom ha. 650 kr. Så mycket orkar jag inte ligga upp på en dag.
Så vi gick till "grannen" med lite mera plastiga solstolar och där kostade det bara 30. Bara 30. Man tycker fort att dyra saker blir billigt när man jämför. Men där låg vi heeeela dagen. Så det var det värt.


Lite att göra bilder igen. Pekar på Cia som badar.
Va? ser ni inte pricken?

Tidigt upp i morgon för en flygtur mot Washington!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar