Resor. Utåt och inåt

Resor. Utåt och inåt

måndag 11 april 2011

Upplevelser

Idag har det varit upplevelseintensivt. En riktigt turistisk rundtur i buss med öppet tak, precis som det ska vara. Guiden pekade ut ställen där det har spelats in Grease, vänner, Dr Phil och 1000 andra platser som är roligt men helt onödigt vetande. Jag ville mest få koll på området, för jag trodde att jag sett det mesta då vi gått några varv längst Hollywood Blvd. Men det var väl en av dagens insikter, att Hollywood är stort. Och då är det bara EN del av LA.

Tycka turist är...??


En rolig tur på Madame Tussauds vaxkabinett. Med kamera i högsta hugg fick vi roliga bilder till våra kommande filmer. Tror bestämt att jag och Cia var en del av underhållningen där idag. Ingen förstod vad vi sa och vi gjorde roliga klipp och skrattade som vanligt högt åt våra egna genialiska skämt:-)

Skräckblandad förtjusning i Hollywood...

Man bara väntade på att Jack skulle svara då jag frågade
om vägen till Miami...


Sen hem en snabbis och pudra näsan och sen direkt vidare in till LA, downtown! Cia gjorde som vanligt  en heroisk insats att ta oss till "stan", till ett parkeringshus och till teatern. Där fick vi tag på billiga (nåja) biljetter till komedin "God of Carnage" med kända amerikanska skådisar. (Cia har mer koll på sånt. Jag känner igen Ronny Eriksson jag. Och Jens Christensen). Tyvärr är jag för dålig på engelska, så det mesta av skämten föll bort. Men den var tydligen riktigt rolig för alla skrattade. Jag hade "chills´n", ett tillstånd av typ restless legs där man inte kan sitta stilla. Det tillståndet kommer då jag är trött, har ätit för mycket socker, har promenerat för mycket eller blir uttråkad. Idag blev det nog en kombination av dessa. Inte för att teatern var tråkig, men jag satt mest och irriterade mig på att jag inte gått engelska kurs B.



Nåväl. Har funderat på amerikanska duschar. Själva dusch handtaget sitter fast ca två meter upp på väggen....hur tvättar dom mufflan ordentligt egentligen? Står på händer..?
Det är sånt jag funderar på då intrycken blir alltför många på en dag. Som att jag slutar ta in. Och istället ägnar mig åt värdsliga ting.

Kram på er där ute i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar