Resor. Utåt och inåt

Resor. Utåt och inåt

måndag 25 april 2011

Clearwater


Så har vår Roadtrip gjort ett stopp för några härliga dagar i Florida. Jag tänker på "Spela nå´ Creedence..." när jag hör Clearwater. Det här stället har inte mycket att göra med bandet CCR, förutom att Revival betyder typ premiär. För mig är det premiär på så många saker på den här resan och det är klart att Florida har hägrat när San Francisco hade fem grader, eller när tornadon svepte genom ett strömlöst Memphis. Och nu är vi här!
När vi närmade oss var det många "Åhhh... " och "Oh... kolla!" när vi närmade oss staden. Det är otroligt vackert på vägen ut hit. Det är som en liten smal landremsa, med en väg ut och en väg in och lite palmer och så otroligt vackert. Som att köra rakt ut i havet...

Cia är fotograf genom bilrutan


På väg ut från Tampa till Clearwater


Det var så vackert och så varmt, så vi hoppade ut ur bilen och direkt in i badkläder och ner på stranden. Jag fick citera min älskade bror "Här börjar man trivas".
Efter en starköl fick han vara med igen... "Så här ska vi alltid ha det - när vi har det som sämst"
och efter två starköl var brorsan där igen... nu med finsk brytning.. "Nu jak sänna roligt pörja komma..."


Skål brorsan!
Kl. 16 fick vi checka in på hotellet OCH.... DET VAR INGEN HELTÄCKNINGSMATTA HÄR!!
We looove. Annars är det heltäckningsmattor nästan in på toaletterna här i Amerikat. Läskigt...



Utsidan



Insidan med utsikt mot haaavet...


Nu har vi betalat en del för att få bo så här - men det tycker vi att vi är värda efter 550 mil i bil. Och nu har vi bara 50 kvar innan vi lämnar in bilen i Miami på fredag. Sen har vi tid kvar här, fast utan bil... hur nu det ska gå med all packning...


Stor bil, mycket packning


Till middag blev det Italienskt .. med riktigt kaffe efteråt!! Det är så ovanligt så man blir riktigt lycklig inuti när man får tag på en god kopp.



När vi gick ut från restaurangen, så kände vi en regndroppe. Och minutrarna senare så öööste det ner! Tur att vi var nära hotellet...Blixtar och dunder gjorde att vi fick ett vackert skådespel från vårt rum. Kort därefter helt lugnt igen. Nu skymmer det ute och det är så vackert här... Nu ska vi bara njuta av dagarna här och hoppas på strålande sol!



Lägger lite mer bilder här, som jag inte fick med då jag "telefonbloggade"...



En MC hund med dreads...

Det är nåt med Cia och hotellportierer.
Här visar hon spikmattan för en undrande Indier.

Atlanta som vi körde igenom

Och Atlanta från bakrutan. Men väskan syns mest.
Tror att Ulf J, fotografen, uppskattar mina ytterst nyskapande vinklar:-)


Den superläckra soul/blues sångerskan från
BB King i Nashville...

Grönt i Georgia

Del två i min toalett följetong :-)
Som att kappskita på gammalt utedass med två hål..


Konservativa böcker
eller nåt jag borde ha läst för länge sen???

Jag och Cia leker fjorttisar (förlåt dottern!) och
försöker hitta snyggaste vinkeln.
Dock ganska sent och några GT i kroppen
Lyckas väl sådär, får jag erkänna...

2 kommentarer:

  1. Haha! Så roligt att läsa!!! Och Ulf älskar dina bildvinklar! Det är jätteroligt att följa er och maken hälsar att det också finns sidorutor... eller taklucka att plåta genom! Kanske lite väl riskabelt dock. Ni kör säkert inte så sakta... Hur som helst - stor kram till er båda från oss alla!

    SvaraRadera
  2. Hej! Har nyss läst allt som jag har missat en hel vecka, det blev en hel del. Ni verkar fortfarande ha det hur bra som helst. Va skönt med sol och värme i Florida.

    SvaraRadera