Resor. Utåt och inåt

Resor. Utåt och inåt

tisdag 19 april 2011

Lugnet i stormen

Dagens rapport:
Så var vi framme vid nästa stopp efter drygt 70 mil. I byn (staden?) Van Buren, drygt 20 mil öster om Oklahoma City. Har blivit kallad för "Ma´m" i varje mening av mannen bakom hotelldisken. "Yes, ma´m....sorry ma´m... oh, no ma´m..."  Staden har ingen servering av alkohol, ty det är kyrkan som styr här.
Amen.

Många mil ser ut så här. Inklusive flugliken på rutan.


Dagens roligaste: Jag har fått mail av Alma. Min hund.




Dagens svagaste: Kaffejakten fortsätter och idag har jag bara druckit blask genom hela Texas, Oklahoma och in i Arkansas där vi är nu. Cia räddar mig just nu med ett glas vin av det mera fylligare slaget.


Dagens toalettfundering: Varför delar man toalettringen och lämnar ett hål där framme?
Varför inte en hel toalettring?
Vad gör man med hålet?
Vill inte ens ge mig på en gissning...


Dagens filmtema: ...vi behöver poliser i filmen. Och vi var sååå nära att bli stoppade av polisen, men så var det nåt annat som hände, så vi blev aldrig stoppade. Nu ska vi försöka bli filmade på nåt sätt med polisen. Gärna med batongen.

Blåst på snuten..

Som  ni förstår så händer det inte så mycket under en dag i bilen,  därav dagens djupa funderingar.
Vädret är fortfarande bra, men blåsigt. Härlig stormig bild på Cia på hennes blogg:
www.fastercia.blogg.se


Avslutar seriöst med en fin bild.
Eller det var fint i verkligheten i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar