Resor. Utåt och inåt

Resor. Utåt och inåt

söndag 24 april 2011

Georgia on my mind

Strax före 22.00 checkar vi in på ett väghotell i Valdosta, Georgia. Några minuter senare ligger vi i varsin säng och loggar vi in på nätet.. Ett skönt sätt att slappna av och hålla kontakten.
Nu bloggar jag från min telefon så det blir en kortis.

Vi hade i alla fall en magisk afton på BB King i Nashville igår kväll. Så levande, berörande, medryckande, proffsig, Bluesmusik!

När vi kom till hotellet vid två på natten beslutade vi att åka vidare idag. "Roligare än så här får vi inte", resonerade vi. Så lite googlande o ringande senare så var det bokat hotell o klart.
I morse var vi väl inte liiika pigga på att köra 74 mil, men det var bara att bita i det sura äpplet och köra. Eller så många äpplen har det väl inte blivit...
Däremot hamnade vi på en påskmiddag på en familjerestaurang. En galen upplevelse, som jag får återkomma till.

Jag ägnar min sista tanke idag till min gamla vän och kollega Kent Hedqvist, som älskade låten "Georgia on My mind". Minnen och kärlek...

Nu sängen för att orka sista biten ner till Florida i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar