Resor. Utåt och inåt

Resor. Utåt och inåt

tisdag 12 april 2011

Universal Studios del två



Då energin är slut för dagen, så finns det alltid kraft att sätta sig framför datorn och göra film. Nej, inte alltid kanske, men ofta i alla fall. Vi har så roligt då vi skapar tillsammans och det är ofta stunden och improvisationen som får vara med och styra, vilket gör det hela så lekfullt.

Sen tycker jag att det är skönt att stänga in sig på rummet, stänga ute allt myller där utanför, och stänga av alla intryck. Och istället få ge uttryck åt den kreativa ådran som bor i mig.

Upplevelsen från igår på Universal Studios kommer att finnas kvar länge i mig. Jag som såg "Avatar" i 3D hemma i Piteå och tyckte det var häftigt, var nästan mållös efter Shrek i 4D. Där var det vind i håret, "spott" i ansiktet, spindlar efter benen och rörliga stolar... Ja, ni kan säkert tänka er... Kände mig som ett barn då jag satt och skrattade och skrek högt i den gigantiska salongen.

Ändå var nog tågresan genom studion det som imponerade mest. Både att få åka efter Visteria Lane, (där en av mina favoritserier Desperate Housewifes spelas in) och få se kraschade flygplan, brinnande bilar, vara med om översvämningar, jordbävningar, Hajen, King Kong (som också var i 4D!)

Mest berörd blev jag av showen med djuren. Där hade dom dresserat katter, möss, höns, rovfåglar, grisar och förstås apor och hundar. Åh, började längta efter Alma och fick en liten tår i ögat där...

Vattenland, specialeffekt-show, happenings på gatorna, BluesBrothers show och god mat gjorde att en dag där gick fort. Plus trevligt sällskap av Erik, en kompis till Cia från hennes hemtrakter.

Idag blir det en cykeldag. Motion och se nåt annat än glitter och glamour... See you!

4 kommentarer:

  1. vill bara veta:hur går det med följetongen körkortet?

    SvaraRadera
  2. åhh vad ni verkar ha kul...men då du längtar efter din alma, tänk slask o leriga diken i kombination med en hårlösande, blödande, studsande höglöpstik som ylar o flåsar av kärlekstörst...då kan du sluta med dina sakna-hund-tankar! apropå flåsa, ser ni inga snygga skalliga a´la ambulanskillar i Malung??

    SvaraRadera
  3. Stefan: Vi återkommer i ämnet!
    Anita: Jag ändrar mig genast. skönt att slippa slasket. Förhoppningsvis är det torrare då jag kommer hem... Ringde morjärv i dag o kollade läget. Det gick jättebra och hon o "lillsyrran" hade visst hur kul som helst.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med, Universal Studios är helt makalöst. En hel dag där går hur fort som helst. Hoppas du har filmat i Visteria Lane (jag är också ett fan) för den dagen vi var där fick vi inte åka igenom där p.g. att det var inspelning. Ni verkar ha det hur bra som helst, är avis.

    SvaraRadera