Resor. Utåt och inåt

Resor. Utåt och inåt

söndag 10 april 2011

Hollywood!

Nu framme på hotellet och Cia har gjort ett jättejobb idag med bilkörning in i LA och Hollywood där vi bor. Det är tur vi är två, tror inte jag skulle vilja göra det här själv första gången.
Men...har redan bestämt mig att köra Highway one igen (eftersom vi missade stora delar av den) och då med MC. Är det nån som vill följa med?
Kanske om ett par, tre år då jag inte längre är nybörjare på MC. Då hittar jag också:-)
6 filigt in till LA. Hög puls ibland...


Jag har haft en tröttdag idag och fick den ljuvligaste stunden på en strand i Ventura Pier, där vi tog en paus och powernap på stranden. Blåsigt men betydligt varmare än i SF.
Jag har accepterat att jag FÅR ha trötta dagar, jag har ju trots allt jobbat en del sista tiden. Förutom jobb har flyttning och hustömning/städning tagit sin del av min energi. Och den här resan är ju början på mitt nya liv! Att hela tiden lägga ställen, möten och minnen bakom sig



Fortfarande luft under vingarna!


Vi hann med en promenad efter det stora gatan i Hollywood ikväll också. Fanns mycket att se och göra, men vi tog mest in atmosfären och hittade broschyrer som vi nu ska lägga oss och studera. Finns ju hur mycket som helst att göra här! Universal Studios, Beverly Hills och Walk of fame är väl några "turist-måsten" här.  Och jag kan faktiskt tänka mig en dag på stranden också och göra ingenting...


Nattliv runt hörnet
klockan är 23.00, vi är i ett hotellrum (som luktar gammal heltäckningsmatta och har utsikt in i en tegelvägg) nästan mitt i Hollywood. Vad gör vi då?? Jo, vi går och lägger oss.
Går vår egen Walk of fame i drömmarnas värld.

Just då ringer det på dörren... någon som påstår sig vara rörmockaren. Vad skulle ni ha gjort? Öppnat eller låtsats som att vi inte var hemma...????
Efter snabba överläggningar öppnar vi, då visar det sig att vi har en läcka i badrummet. Vi får nu byta rum... återkommer med nästa rapport i morgon!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle nog ha öppnat om jag haft sällskap i rummet i alla fall:) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Oj, så kul det är att följa er! Jag blir naturligtvis lite avis men är glad för er skull att allt går så bra! Och det här är väl en jädra bra start på ett nytt liv Åsa! Kramar i massor!

    SvaraRadera