Resor. Utåt och inåt

Resor. Utåt och inåt

onsdag 27 april 2011

Slapp

Har legat i en solstol idag. I skuggan av ett parasoll. Badat i havet, pratat med en amerikansk dam och en kvinna från Göteborg. Lekt med min iPhone, surfat (inte på vågorna då) badat och gjort så lite som möjligt.


Ovanlig frukostgäst bland borden:-)


Ikväll har vi ätit, tvättat lite kläder och packat för resan mot Miami i morgon.

Fy fan vad spännande blogg jag har.

Som kompensation lägger jag ut en tjuvtagen bild på en snygging. "Gode Gud - låt honom ligga över mig i morgon då jag vaknar" hörde jag en vacker kvinna bredvid mig säga på rent Hälsingemål.


Höger sida

Framsida

Vänster sida

Nåväl, vad är väl en brunbränd, vacker, ung man.... säkert alldeles långtråkig och urtrist och alldeles...


Hm.....och här är den ljuvliga lilla 82-åriga damen som jag pratade länge med på stranden. Hon hade blivit änka för 25 år sen och hade aldrig gift om sig. "I have never fallen in love since then". En gullig historia mitt i livet. Hon och hennes syster åkte istället runt och semestrade på olika ställen och njöt av livet. Istället för att söka kärleken och lyckan...



Victoria från Weaterfield


Jordaxeln snurrar inte bara upp genom min röv tydligen. Det finns andra liv, andra historier, andra bekymmer och glädjeämnen... I´m blessed, som dom skulle ha sagt här.


Vi har promenerat också. Säkert i en kvart.
För att leta en restaurang.
Det är vackert i Clearwater. Hit vill jag åka igen!
Nästa gång vi hörs är vi i Miami.
Hepp!

3 kommentarer:

  1. Hallå!
    Ni verkar ha det alldeles underbart! ;)
    Kör försiktigt!
    Kram Kerstin borti Schtaan!

    SvaraRadera
  2. Du låter så härligt avslappnad:) Skönt att höra att ni njuter!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha! Älskar kommentaren om snyggingen!!! Och även om den gamla damen! Kul att läsa bloggen och se att ni har det precis så bra som jag hoppades! Kramar!

    SvaraRadera