Resor. Utåt och inåt

Resor. Utåt och inåt

onsdag 8 februari 2012

Gulp

Det känns som om det här kan bli "på riktigt".
Ett av de allra vanligaste symtomen - om vi äter för mkt kolhydrater, du vet vitt mjöl, socker osv - är melankoli och depressioner. Eller inte känna sig så där riktigt äkta glad.
Sen finns det en mängd andra symtom..! Trötthet, uppblåst i magen, irriterad, minskad sexlust och 100 till...

Att ge hjärnan rätt näringsämnen, ger ingen direkt/omedelbar kick, som annan "junkfood" gör. Men jag får kvittera ut "belöningen" - inte omgående - lite senare i form av ett bättre mående och en glad kropp och knopp!

Om jag fortsätter min gamla livsstil kommer "taxametern" (den inre osynliga) att ticka på. Med snabba kolhydrater/mackor/fika osv, som quickfix. Plötsligt kommer räkningen! Och jag kommer inte att veta vad det kostat förrän det är för sent... Kostar det i form av diabetes, högt blodtryck, hjärtproblem, dåliga tarmar, cancer..?? Jag vill inte veta!

Första kursdagen är slut och jag med...ligger nerbäddad (med min iPad - därför inga bilder på bloggen)i en säng i en gammal Hälsingegård som är riktigt kall. Har långärmat, långkalsoner och tjocksockar på mig. Och tycker att det är både spännande och lite synd om mig...

What will happen next??

Kommer jag att bli anti-socker-frälst?
Kommer det spöken i natt?
Kommer jag att somna efter jag har läst mer om beroenden?
Kommer jag att bli en mer harmonisk människa nu?
Kommer jag att måsta jobba till 75, Reinfeldt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar