Resor. Utåt och inåt

Resor. Utåt och inåt

onsdag 4 maj 2011

N Y - Staden som aldrig sover...

...fast det gör jag:-) Somnade igår kväll och bloggen fick ligga nere...
Är rejält trött efter sista intensiva veckan här. Hotellrummet vi har är dessutom klaustrofobiskt och varmt. Ljuden höga, kuddarna hårda och mycket spring i benen. Så sova är väl inte det jag förknippar N Y med....Men det ligger CENTRALT! Det är bara några steg till "trappan" på Times Square, där alla sitter och där halva-priset-show-biljetterna finns. Tänkte köpa biljetter där igår till Memphis - musikalen, men det var två timmars kö....!
Här finns så mycket att se, så man ägnar inte två timmar till att stå stilla. Så vi fick köpa biljetter på ett annat kontor och det var det värt! Ännu en Broadwayshow som tog andan ur mig. Den handlade om 50-talets USA och om konflikten mellan vita och svarta. Otroligt berörande och man förundras hur det var här då. Vackert, roligt, tragiskt, välspelat. Och såna fantastiska sångerskor/sångare det finns här...
Man undrar vad man ska se i Sverige som klår detta...??


Sammanfattar dagen med lite bilder;

En klassisk Starbucks frukost. Bagels, så konstiga då jag kom.
Så naturliga då jag åker

Shopping i Soho. Äntligen hade jag en påse! Annars är det jag
som går in i en butik. Och Cia som kommer ut med en påse:-)
Men igår vann jag....?!...

Förväntansfull utanför teatern. Här går man från gatan,
direkt in i salongen, så det är alltid mycket köer utanför.
Bäst är att gå dit 5-10 minuter innan och slippa stå i kö.

Reklam på gatan för ännu en musikal som vi inte hinner se...

Rolig shopping i storstan!

Vi har köpt en extraväska.
"Barna måst ju få skor...!"

Annat som hände igår, var att jag träffade en taxichaufför som med broken english frågade om jag ville bli hans fru (jag såg nog rik ut med en massa påsar...?) Jag tackade vänligt nej och han undrade hur länge jag skulle lida av broken heart (såg jag så förtvivlad ut...?)

Cia träffade hennes idols kompis. Jon Bon Jovis typ jobbarkompis. Hon var hög..!

Och vi var "ifrån" varandra i flera timmar (shoppade på var sitt håll) och det var enda gången vi var separerade på en månad. Hur ska det här gå när man kommer hem...?

Packade igår (lite luft kvar...!) och nu är det dags för frukost... och en sista sväng på stan...:-))?

2 kommentarer:

  1. Hej tjejer!
    Visst är New York helt fantastiskt. Jag vill verkligen tillbaka dit. Det finns så mycket att se och uppleva. Jag längtar till du kommer hem och vi får höra dig berätta och se alla bilder. Vi syns snart.

    SvaraRadera
  2. Himmel så fort tiden har gått! Och tur är väl det! Längtar efter att träffa dig igen!!!

    SvaraRadera